Kulcsszóelemzés: Semrush Keyword Overview
A kulcsszóelemzés a kulcsszókutatás egyik legfontosabb eleme. A kulcsszó áttekintés a legelső és legfontosabb lekérdezés, amellyel bármely kulcsszóra rákereshetsz a Semrush adatbázisában. Ez a cikk egy kiegészítése a Semrush-ról szóló cikksorozatunknak. Ha még nem ismered a Semrush alapjait, mentsd el ezt a cikket későbbre és kezdj az alapokkal ide kattintva. Miután beírtad a szót vagy kifejezést a keresősávba, láthatod a kulcsszó keresési volumenét(országos, globális és helyi szinten), szándékát, a találatok számát, CPC-t, a verseny szintjét, a volumen trendjét és még sok mást. Mire használjuk?
A digitális marketingben a kulcsszavak kereszteznek minket és potenciális ügyfeleket. A kulcsszavakat megcélozhatjuk a weboldalon található tartalom megírásával vagy a Google Ads hirdetéseken keresztül. Mielőtt azonban forgalmat hoznánk a keresésből, el kell döntenünk, hogy mely keresőkifejezésekre érdemes célozni. Ez az a pont, ahol a kulcsszókutatás nagyon fontossá válik.
Kulcsszó értékének elemzése
Amikor elindítunk egy kulcsszó-áttekintőt a Semrush-ban, a rendszer azonnal megjeleníti a kulcsszó kezdeti értékeit. Ez magában foglalja a kulcsszó keresési volumenét, a nehézségi szintet, vagyis azt, hogy milyen nehéz a kulcsszóval jó helyezést elérni, valamint egyéb fontos adatokat, mint például a CPC-t (kattintásonkénti költség) és a versenyhelyzetet.
A keresési volumen ismerete lehetővé teszi, hogy megbecsüljük, mennyire népszerű egy kulcsszó. De a népszerűség nem mindig a legfontosabb dolog a célszavak kiválasztásakor.
Kulcsszó szándékának ellenőrzése
A kulcsszókutatást még tovább szinesíthetjük a Semrush automatizált szándékelemzésével. Az adatbázisban minden kulcsszóhoz azonosítottuk keresési szándékot, így gyorsan megtudhatjuk, hogy a felhasználók mire keresnek és mit szándékoznak tenni. A Bulk Analysis fül lehetővé teszi, hogy egyszerre akár 100 célzott kulcsszóra vonatkozóan elemezzük a felhasználók szándékát és számos más kulcsfontosságú mérőszámot is.
Tipp: Használd a Keyword Gap tool-t, hogy megtaláld a többi versenytárs kulcsszó stratégiáinak hiányosságait.
Kulcsszó variációk és kulcsszó klaszterek
A Kulcsszóötletek widget egy gyors és átfogó pillanatképet nyújt a hasonló kulcsszócsoportokról, amelyek nagyban segíthetnek a megfelelő célkulcsszavak megtalálásában. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy releváns kulcsszó-javaslatokat kapj, amelyekkel bővítheted a kulcsszókutatásodat. Az ajánlott kulcsszavak segítségével könnyebben meghatározhatod azokat a kifejezéseket, amelyek nagy keresési potenciállal rendelkeznek, és jól illeszkednek a weboldalad tartalmához, ezáltal növelve az esélyedet a jobb rangsorolásra és célzott forgalom szerzésére.
Kulcsszótrend ellenőrzése
Egy kulcsszó trendje segít megérteni a célközönség szezonalitását, és megjósolni, hogy az adott kulcsszóval történő forgalom mikor fog szezonális kiugrásokat eredményezni.
A jelentésben szereplő trenddiagram megmutatja, hogy egy kulcsszó keresési volumene ingadozik-e az év során, vagy viszonylag állandó marad. A sávok az elmúlt 12 hónapot ábrázolják, az utolsó mindig az előző hónapnak felel meg. Ha például 2021 januárjában elemeznénk egy kulcsszót, akkor az első sáv (a bal oldalon) 2020 januárját, a legvégső pedig 2020 decemberét jelentené.
Ha egy kulcsszónak szezonális kiugrása van. Például egy olyan kulcsszó, mint a „fürdőruhák” tavasszal és nyáron magasabb trendeket mutathat. Webhelyként szezonális weboldaltartalommal vagy reklámkampánnyal tervezhetünk olyan stratégiát, hogy ezt a kulcsszót célozzuk meg.
Kulcsszó organikus értékének elemzése
Ha lefelé görgetünk, láthatjuk, hogy a Kulcsszó-áttekintés felsorolja azokat a legnépszerűbb domaineket, amelyeknek a céloldalai organikusan megjelennek az elemzett keresőkifejezésre.
A SERP-t a kék „View SERP” linkkel tekinthetjük meg, és a jelentés tetején található Update metrics (Mérőszámok frissítése) gombbal valós idejű mérőszámokat generálhatunk ezekről a legjobban teljesítő webhelyekről.
A potenciális zárójelek megmutatják a domained versenyképességét az adott kulcsszóra való rangsorolásban. Ez azt méri, hogy a domainünk mennyire képes rangsorolni bizonyos kulcsszavakra a konkurenciához képest. Ez egy olyan mérőszám, amely támogatja a stratégiai tervezést azáltal, hogy világosan megmutatja, hol állunk a versenytársakkal szemben, és azonosítja azokat a területeket, ahol potenciálisan dominálhatnánk.
Ha a weboldalunkat megtaláljuk ezen a listán, szép munka! A Google az oldaladat az egyik legjobbnak és az adott kulcsszó szempontjából legrelevánsabbnak tekinti. De ne hagyd ki a lehetőséget, hogy megerősítsd és javítsd a rangsorolásodat.
Kulcsszó hirdetési értékének elemzése
Ha webhelyünk nem szerepel természetes módon a kulcsszavak rangsorában, akkor is szerezhetünk keresési forgalmat, ha Google hirdetéseken keresztül licitálunk a kulcsszavakra.
Az organikus listázások alatt megtaláljuk a fizetett keresési eredményekben egy kulcsszóra megjelenő PLA Copies (terméklistázási hirdetések) és Ad Copies (Google hirdetések) toplistáit is. Használd ezeket inspirációként saját hirdetési szövegednek megírásához, és elemezd a céloldalakat, amelyekre mutatnak.
Ha egy e-kereskedelmi weboldalként üzemelünk, figyeljünk a terméklisták felső részén található hirdetésekre. Ezek a hirdetők a mi legfőbb Google Shopping versenytársaink.
A Kulcsszavas hirdetési előzmények widget megmutatja, hogy az elmúlt 12 hónapban országos szinten milyen aktívan licitáltak a webhelyek az adott kulcsszóra. Kattints rá, és a Kulcsszavas hirdetések története jelentéshez jutsz, amely további információkat tartalmaz. A Semrush Keyword Analytics használatával meghatározhatjuk az elmúlt év legjobban teljesítő hirdetéseit. Ezen információk birtokában láthatjuk, hogy mely stratégiák hozták a legnagyobb megtérülést, és ezt felhasználhatjuk a jövőbeni keresőhirdetések folyamatos sikeréhez.
Ha már eddig is használtad az elemzett kulcsszót hirdetési kampányaidhoz, akkor ezeket az adatokat felhasználhatod hirdetéseid keresési láthatóságának javítására. Most, hogy már kényelmesen lekérdezhetsz egy kulcsszó-áttekintő jelentést, mindenképpen nézd meg a Keyword Magic eszközt, hogy még mélyebbre merülhess a kulcsszókutatásban.
Lokális kulcsszó mérőszámok
Nemcsak országos, hanem helyi szinten is lehet kulcsszó-mérőszámokat szerezni. Ez a szűrő lehetővé teszi egy kulcsszó szerves forgalmi potenciáljának értékelését egy adott helyen, egy helyspecifikus célkulcsszólista létrehozását, a jobb kulcsszótervek készítéséhez, mondjuk egy helyi SEO-kampányhoz. A Kulcsszavak áttekintése oldalon add meg a kulcsszót, válasz helyszínként bármely várost vagy régiót, és kattints a keresés gombra a helyi adatok lekérdezéséhez.
A helyi adatok a kulcsszavak áttekintése tool-on belül is lekérdezhetők. Itt könnyen megkülönböztetheted, hogy mely mérőszámok helyi adatok, és melyek mutatnak országos adatokat.
Ha a helyi mérőszámok szűrőjét használod, akkor egy kulcsszóra vonatkozó helyi adatokat találsz:
Kulcsszó tömeges elemzése
A Tömeges elemzés segítségével akár 100 kulcsszó metrikáit is elemezhetünk. Minden kulcsszóhoz megkapjuk az Intent, Volume, Trend, Keyword Difficulty, CPC, Competitive Density, SERP Features és Results adatokat. A kulcsszavak összehasonlítása után küldjük el a SEO-stratégiájának leginkább megfelelő kulcsszavakat a Keyword Strategy Builderbe, amely a különböző Semrush eszközökkel összegyűjtött összes kulcsszó tárolója.
A Tömeges elemzésben lehetőség van az oszlopok kezelésére is. A fogaskerék gombra kattintva kiválaszthatjuk, hogy milyen adatokat szeretnénk látni a jelentésben.
A Kulcsszavak áttekintése eszközzel egyszerre csak egy adott kulcsszóhoz férhetünk hozzá, és kaphatunk részletes múltbeli adatokat, mint a keresési volumen, versenyszint, CPC és egyéb fontos mutatók. Ez segít megérteni az adott kulcsszó teljesítményét és trendjeit.
A Tömeges elemzés funkció viszont lehetővé teszi több kulcsszócsoport egyidejű elemzését. Ezzel a funkcióval gyorsan áttekintheted a különböző kulcsszavak teljesítményét egyetlen lépésben, így időt takarítasz meg, miközben átfogó képet kapsz a kulcsszókutatás során. Emellett a mérőszámok mindig naprakészek, így biztos lehetsz abban, hogy a legfrissebb adatokkal dolgozol.
