Kulcsszókutatás - Hogyan találjuk meg a leghatékonyabb kulcsszavakat

Kulcsszókutatás 101: útmutató a kulcsszavak megtalálásához

Hogyan végezhetsz hatékonyan kulcsszókutatást

Ebben a részben bemutatom, hogyan végezhetsz alapvető kulcsszókutatást, és hogyan optimalizálhatod a webhelyedet azokkal a szavakkal és kifejezésekkel, amelyek segítenek növelni a forgalmadat. Megtanulhatod, hogyan azonosíthatod a releváns kulcsszavakat, és hogyan alkalmazhatod őket hatékonyan a weboldalad tartalmában, hogy vonzóbbá válj a keresőmotorok számára és több organikus látogatót szerezzünk. Ez a cikk egy kiegészítése a Semrush-ról szóló cikksorozatunknak. Ha még nem ismered a Semrush alapjait, mentsd el ezt a cikket későbbre és kezdj az alapokkal ide kattintva.

A kulcsszó keresés minden digitális marketingstratégia alapvető része. Egy 2022 márciusában lefuttatott tanulmány megmutatja, hogy a Semrush keresési volumene a legpontosabb az iparági versenytársak között. Az alapos kulcsszókutatás segít hatékony stratégiákat kidolgozni a tartalom javítására, hogy a kifejezések szélesebb körére tudj magasabb helyezést elérni, ami végső soron több releváns forgalmat irányít az oldaladra. A Semrush többféle módszert kínál a legjobb kulcsszavak összegyűjtésére.

Kulcsszóprofil vizsgálata és optimalizálása

A kulcsszóprofil részletes áttekintést nyújt arról, hogy mely kulcsszavak teljesítenek jól az oldaladon, és melyek azok, amelyek lehetőségeket rejtenek magukban. Az elemzés során megvizsgálhatod, hogy mely kulcsszavak vonzzák a legtöbb látogatót, és melyek nem teljesítenek úgy, ahogy várnád. Ezen kívül felfedezheted azokat a kulcsszavakat is, amelyek esetleg még nem kerültek kihasználásra, de jelentős potenciált rejtenek a forgalom növelésében. Az így nyert információk alapján finomíthatod a tartalomstratégiádat és optimalizálhatod az oldalaidat, hogy jobb rangsorolást és nagyobb látogatottságot érj el.

Tedd be weboldaladat az Organic Research-be, és használd a Positions szűrőt, hogy lásd azokat a kulcsszavakat, amelyekre a domainjeid a második oldalon (11-20. pozíció) szerepelnek. A második oldal a legérdekesebb, mivel ott vannak olyan kulcsszavak, amelyekre a domainjeid már most is elég jól szerepelnek, és ezekkel a kulcsszavakkal az első 10-be kerülni már egyszerű lehet.

Rendezd és szűrd a listát, majd válassz további 5-10 kulcsszót, amelyet elküldhetsz a Keyword Strategy Buildernek. Ez lehet a kulcsszavak második csoportja, amelyre később optimalizálni fogod az oldalaidat. és miként emelkedik ki a webhelyed a versenytársak közül

Ha megszeretnéd találni ezeket a kulcsszavakat, lépj az Organic Research (Szerves kutatás) Position Changes lapjára. Szűrd a listát, hogy csak a csökkent és elveszett kulcsszavakat mutassa, majd rendezd a táblázatot úgy, hogy azok legyenek elől, amelyek korábban a legtöbb forgalmat hozták az oldalaidra. Itt válassz ki 5-10 kulcsszót, és küld el őket a Keyword Strategy Builderbe.

On Page SEO Checker – Kulcsszóoptimalizálási ötletek

Most, hogy van oldalpárjaid és kulcsszavaid, mit tehetsz még, hogy optimalizáld ezeket az oldalakat és növeld a forgalmat? 

Add hozzá a kulcsszavak és URL-címek listáját az On Page SEO Checker alkalmazáshoz, hogy egy teljes és strukturált listát kapj azokról a dolgokról, amelyeket megtehetsz a webhelyed oldalainak rangsorolásának javítása érdekében. A Fájl fülön töltsd fel az előző lépésben elkészített csv. listát. Ha többet szeretnél megtudni a kulcsszavak és oldalak kiválasztásáról az On Page SEO Checkerben.

Az On Page SEO Checker ajánlásai azon domaineken alapulnak, amelyek már a keresőmotorok találati oldalain (SERPs) az első 10 helyezett között szerepelnek a kampányban használt kulcsszavakra. Ez azt jelenti, hogy az eszköz a legjobban teljesítő oldalak SEO tényezőit és stratégiáit veszi figyelembe, amelyek sikeresen rangsorolnak az adott kulcsszavakra. Az On Page SEO Checker elemzi ezeket a sikeres oldalak jellemzőit, például a tartalom minőségét, kulcsszó használatát, metaadatokat, felhasználói élményt és egyéb SEO szempontokat. Ezen adatok alapján javaslatokat tesz arra, hogyan optimalizálhatod saját weboldalad az adott kulcsszavakra való jobb rangsorolás érdekében.

Kattints az Ötletek gombokra az Optimalizálási ötletek fül alatt az összes optimalizálási javaslat áttekintéséhez. Különböző ötleteket kaphatunk a tartalom, a SERP-jellemzők, a backlinkek stb. alapján.

Ismételd meg ezt az elemzést minden egyes kulcsszó- és oldalpárral, a korábban kiválasztott 10-20 legfontosabb kulcsszóra összpontosítva.

Keyword Strategy Builder – Kulcsszóstratégia kidolgozása

Most már három kulcsszócsoport áll rendelkezésedre, amelyekkel dolgozhatsz a Keyword Strategy Builder listájában.

Végigmehetsz a kulcsszavak listáján, frissítheted a mérőszámokat, és címkéket adhatsz hozzá (például versenytárs kulcsszavak, top 20, elveszett/elhanyagolt), hogy tudd milyen típusú munkára és optimalizálásra van szükséged az egyes csoportok esetében.

Ha elégedett vagy a listával, itt az ideje, hogy hozzáadd ezeket a kulcsszavakat a Position Tracking eszközhöz. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd, hogyan teljesítenek a kiválasztott kulcsszavak a keresőmotorokban, és figyelemmel kísérd a weboldalad rangsorolását az adott kifejezésekre. A Position Tracking segít abban, hogy pontos képet kapj a kulcsszavak hatékonyságáról, és lehetőséget biztosít a SEO stratégiád finomítására.

A pozíciókövetés lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd weboldalad helyezését a keresőmotorok találati oldalain (SERPs) a célzott kulcsszavak alapján. Ez az eszköz megmutatja, hogy jelenleg mely oldalak rangsorolnak az adott kulcsszavakra, és milyen helyezést érnek el. A pozíciókövetés segítségével pontosan láthatod, hogyan teljesítenek a kulcsszavaid, és hogyan változik a rangsorolás idővel. Ez lehetőséget ad arra, hogy időben észleld a teljesítménybeli eltéréseket, és szükség esetén finomhangold a SEO stratégiádat.

A Position Tracking oldalai jelentés a nyomon követett domain teljes listáját tartalmazza azoknak az URL-címeknek, amelyek legalább egy kulcsszóra rangsorolnak a kampányában. A „Keywords Count” legördülő menüpont megnyitásával azonosíthatod az egyes céloldalakkal korreláló kulcsszavakat.

Használd az “Pages” táblázatban a növekvő/csökkenő rendezést, hogy azonosítsd a leggyengébb, javításra szoruló oldalakat. Válogasd szét a listát, hogy kiválaszd a legalacsonyabb becsült forgalmú és átlagpozíciójú oldalakat. Részesítsd előnyben azokat az oldalakat, amelyek magas Total volume-all rendelkeznek, de alacsony az Átlagos pozíciójuk.

A táblázat feletti szűrők lehetővé teszik a lista szűkítését, így az oldalakat címkék, keresési szándék, volumen, kulcsszó és CPC szerint is csoportosíthatod. Az Új lap mutatja azokat az oldalakat, amelyek a kampányban szereplő kulcsszavakra kezdtek el rangsorolni. A “Lost Tab” segít követni azokat az oldalakat, amelyek kiestek a Google top 100-ból.

A következő lépéshez kulcsszavak és oldalak párosaira van szükség. Az “Pages” jelentésben található párokat exportálhatjuk .csv fájlként, majd a következő lépésben feltölthetjük őket az On Page SEO Checkerbe.

Ha egy kulcsszónak nincs megfelelő rangsoroló oldala a pozíciókövetésben, vizsgáld meg, melyik oldal lehet releváns az adott kifejezéshez a weboldalon. Ellenőrizd, hogy van-e olyan meglévő tartalom, amely kapcsolódik a kulcsszóhoz, és amelyet optimalizálhatsz a jobb rangsorolás érdekében. Ha nincs ilyen oldal, vagy ha a meglévő tartalom nem megfelelő, érdemes új tartalmat létrehozni kifejezetten az adott kulcsszó célzására. Ez segít abban, hogy a weboldalad a keresőmotorok találati oldalain (SERPs) jobb helyezést érjen el, és több releváns látogatót vonzzon.

Legerősebb versenytársak azonosítása

Ha már ismered a fő versenytársaidat, akkor összehasonlíthatod kulcsszóprofilokat.Új ötleteket szerezhetsz potenciális kulcsszavakra, amelyekre a Google-ban rangsorolhatsz. Javasolom, hogy olyan versenytársak domainjét válaszd alapul, amelyek jobb organikus forgalommal, Authority Score-ral és nagyobb számú kulcsszóval rendelkeznek, így több adat áll rendelkezésre, amiből dolgozhatsz.

Az adatok gyors összehasonlításának legjobb módja a “Domain Overview” belül a “Compare Domain” menüpont használata. Ez a eszköz átfogó képet adhat a többi versenytárs domainjei között elfoglalt jelenlegi pozícióról. Példánkban vegyük a nytimes.com-ot. Több organikus forgalma van, több kulcsszóval rendelkezik, és az Authority Score is magasabb.

Tipp. Ha nem vagy biztos benne, hogy kik a versenytársaid, nézd meg az Organic Research alatt a Competitor részt.

Versenytársak kulcsszóprofiljának vizsgálata

Miután azonosítottad a fő versenytársadat, keresd meg a “Organic Search Positions” jelentésben azokat a kulcsszavakat, amelyekkel versenyezni szeretnél az organikus keresésben.

A kulcsszavak listáját volumen szerint rendezheted (hogy először a nagy volumenű kulcsszavakat lásd), és szűrők segítségével eltávolíthatod a brand kulcsszavakat és azokat a kulcsszavakat, amelyekkel túl nehéz versenyezni (a Keyword Difficulty metrikák alapján).

Ezen kívül a Keyword Gap eszközt is használhatod. Ezzel az eszközzel összehasonlíthatod a  kulcsszóprofilodat a versenytársaid kulcsszóprofiljával, és láthatja a közös kulcsszavak különböző pozícióit. A Weak intersection (Gyenge metszéspont) segítségével megtalálhatod azokat a kulcsszavakat, amelyeknél van helyezésed, de az alacsonyabb, mint a versenytársaké, vagy a Untapped (Kihasználatlan) kulcsszavakat, amelyeknél még nincs helyezésed.

Azt javaslom, hogy először 5-10 kulcsszóra koncentrálj. Egyszerre több ezer kulcsszóra optimalizálni a webhelyet nagy kihívás és felesleges. Add hozzá olyan kulcsszavakat a kulcsszóstratégia-építő listához, amelyeken dolgozni fogsz. Ezt mind az Organic Research, mind a Keyword Gap eszközben megteheted a „Hozzáadás a kulcsszólistához” gombbal. 

Kulcsszóprofilok összehasonlítása

A kulcsszóprofilok összehasonlítása több versenytárs között az egyik leghatékonyabb módszer arra, hogy felfedezd a piaci hiányosságokat és lehetőségeket, amelyekből profitálhatsz. Azáltal, hogy elemzed, milyen kulcsszavakat céloznak meg a versenytársaid és milyen eredményeket érnek el, pontos képet kapsz arról, hogy hol vannak a versenyelőnyök és gyengeségek a piacon. Ez az összehasonlítás lehetővé teszi, hogy azonosítsd azokat a kulcsszavakat, amelyekre a versenytársaid nem fókuszálnak, és kihasználhatod ezeket az eltéréseket saját SEO stratégiádban. Emellett láthatod, hogy mely kulcsszavakra van nagy kereslet, de még nem kapták meg a megfelelő figyelmet a versenytársak részéről, így új lehetőségeket találhatsz a tartalomfejlesztés és a célzott marketing kampányok számára. Az elemzés alapján célzottan optimalizálhatod a weboldalad, hogy jobban teljesíts azokon a területeken, ahol a versenytársaid gyengébben teljesítenek.

Hogy közvetlenül összehasonlíthasd versenytársaid kulcsszóstratégiáját a sajátoddal, kattints a “Keyword Gap” menüpontra, és írd be a versenytárs domainjének nevét a sajátod mellé. A Semrush-ban akár 5 domain-t is összehasonlíthatsz egymás mellett.

Ha kiválasztod, hogy melyik típusú kulcsszó alapján (organic, paid vagy PLA) szeretnéd összehasonlítani a weboldalakat, akkor megmutatja a réseket, ahol megtervezheted a hirdetési stratégiádat.

A következő táblázat segítségével megtanulod, hogy a domain kulcsszóprofilja hogyan keresztezi versenytársait. 

Shared – olyan kulcsszavak, ahol minden felsorolt oldalnak van rangsorolása.
Missing – olyan kulcsszavak, ahol az összes versenytársadnak van rangsorolása, de a te oldaladnak nincs.
Weak – olyan kulcsszavak, ahol rangsorolsz, de ez alacsonyabb, mint az összes versenytárs helyezése.
Strong – olyan kulcsszavak, amelyeknél a te rangsorolásod magasabb, mint az összes versenytársnak.
Untapped – olyan kulcsszavak, amelyekre a Te domainednek nincs rangsorolása, de a többi megadott versenytárs közül legalább egynek van.
Unique – olyan kulcsszavak, ahol te rangsorolsz, de egyik megadott versenytársad sem.
All – A versenytársak közötti összes kulcsszó-rangsor összesített listája.

Hasonlítsd össze a fizetett kulcsszavakat közted és versenytársaid között: válaszd ki versenytársad domainjét az „All keyword details for” menüpontban, majd a „Unique” szűrőt, hogy megtaláld azokat a kulcsszavakat, amelyeken versenytársa hirdet, de te nem.

Hasonlítsd össze egymás mellett a versenytársad organikus és fizetett kulcsszavait. Tedd be kétszer ugyanazt a domaint. Az egyik esetben válaszd az „organikus”, a másik esetben pedig a „fizetett” szót. Az eredményekből kiderül, hogy fizetnek-e további hirdetésekért azokon a kulcsszavakon kívül, amelyeken már előkelő helyezést érnek el.

PDF jelentés készítése a versenytársak teljesítményéről

Ha minden adatot összegyűjtöttél, érdemes mindent egy összefüggő jelentéssé összeállítani, hogy később is fel tudd használni. Lépj a “My Reports” menüpontba, és hozz létre egy új jelentést.

Húzd át az Advertising Research-ből származó widgeteket a jelentéskészítőbe, és add meg a versenytársak domainjét és az adatbázist, hogy hozzáadd az információkat a PDF-hez.

A PLA-k használatára vonatkozó adatok felvételéhez készítsen képernyőképeket. Ezután húzza a „kép widgetet” a jelentéskészítőből a PDF-be, és húzza a képernyőképet a kép widgetbe.

Korlátlan mennyiségű képet adhatsz hozzá a jelentéshez, hogy vizuálisan is áttekinthetővé váljon. Miután hozzáadtad az összes szükséges képet, kattints a jobb felső sarokban található “Generate PDF report” gombra, hogy létrehozd a jelentés PDF verzióját. Ez a lépés lehetővé teszi, hogy letöltsd és megoszd a jelentést, amely tartalmazza az összes adatot és vizuális elemet, amelyet szükségesnek találtál.

Scroll to Top